Friday, November 23, 2012

Mushroom music/Soppsanger


På Neslekremlas julemøte ble det selvfølgelig sunget soppsanger, f eks, 
NEDTELLINGSSANG FOR SULTNE SOPPFOLK.

Melodi: Gubben Noa

Skal jeg ete
sopp så fete
er jeg snart på plass.
20 musseronger,
det er mat for konger.
Øl og hvitvin
og en rødvin 
i mitt store glass.
19 kurver
røde skrubber,
18 pils på rad.
17 reddikhetter
ikke rart jeg svetter,
16 risker
noen svisker
så blir jeg så glad.
15 halve 
sjanpinjonger,
kokt i salta vann.
14 kantareller
13 karameller,
Fulle krøja,
hele smørja
i min hule tann.
12 små drammer
har jeg drukket
før man ser seg om.
11 ekornnøtter
ikke rart jeg spøtter
10 små steinsopp
9 spiss fleinsopp
8 flasker rom.
7 elgbegre
6 gram hegre
går ned litt om litt.
5 små fluesopper
4 kaffekopper
3 små kjuker
2 jeg bruker og
1 akevitt.

No comments:

Post a Comment