Thursday, October 20, 2011

Den som leter i høstskogen...

...kan finne både penger, mild gulkremle og gul trompetsopp!


Da jeg kom inn i skogen kastet jeg, som vanlig, et "soppblikk" over terrenget, dvs et raskt oversiktsblikk for å se om det var noen små, fargede "uregelmessigheter" som var interessante å sjekke ut nærmere.

Til min overraskelse oppdaget jeg at det som var lysrødt var et par hundrelapper på bakken. Midt i granskauen! Når man finner en traktkantarell, er det gode sjanser for at det er flere i nærheten; med denne "sopprefleksen" i bakhodet kikket jeg derfor nøye rundt
omkring. Og jammen fant jeg også en femtilapp!

Hvem hadde mistet pengene? Og hvordan klarte han å miste dem på denne måten?

En venns teori var at dette var penger fra et sexkjøp i skogen. I så fall ville dette bety at jeg har fått penger uten å ha kjøpt/tilbudt seksuelle tjenester...Hmm. Min konklusjon er at det er bedre med kald cash enn hete omfavnelser med usikre kontakter i skogen.

Tilsvarende sa min sopplærer om usikre sopper.

Penger Pecunia

Russula claroflava Yellow swamp brittlegill
Mild gulkremle 
En fin matsopp

Cantharellus aurora  Golden chanterelle
Gul trompetsopp
En super matsopp

No comments:

Post a Comment